Geoblog.pl    wpodrozy    Podróże    dookola swiata    Taal Volcano

Taal Volcano

Filipiny
Filipiny, Taal Volcano

Ostatnie dni na Filipinach moge zapisac do tych aktywnych. Poza swietowaniem wraz z filipinska rodzina i wszystkimi sasiadami - co najmniej kilkadziesiat osob, pojechalismy w osemke nad jezioro Taal, na srodku ktorego znajduje sie najmniejszy na swiecie wulkan. Lodka dostalismy sie na teren wulkanu, gdzie wszyscy poza mna i Lukiem (znajomy z USA), jako ze sa rdzennymi, leniwymi Filipinczykami, postanowili zostac na dole. My, bedac juz we dwojke weszlismy na szczyt (przyjemne godzinne podejscie) skad postanowilismy udac sie w dol, zeby wykapac sie w jeziorze wypelniajacym krater oraz zrobic jajecznice na ziemi. jako ze turysci baaardzo rzadko schodza, szlak jest "dosc" kiepski. Przewodnika nie chcielismy, bo to $$$. Po dwoch godzinach bladzenia na roznych szlakach, a takze poza nimi - w dzungli, slizgania sie w blocie na stoku i po kolejnych juz przejsciach z bykami dostalismy sie do wnetrza krateru. Wrazenie niesamowite - calkowite odludzie, para wydobywajaca sie z ziemi w dziesiatkach miejsc, gotujace sie w niektorych miejscach jezioro. Kosmos na ziemi. Byla kapiel, byla jajecznica. Szybki powrot i sprawdzanie zdjec. Zdjec nie ma, aparat nie dziala, nie topszy. Dopiero godzine pozniej, gdy wszystko zostalo wysuszone - szybkie sprawdzenie i... dziala. Taka karma, hehe.
Ciezko bylo opuscic Filipiny, w mojej filipinskiej rodzinie bylem traktowany jak najmlodszy syn, wiec moj wyjazd byl mala tragedia, Tita sie poryczla i ogolnie sie dosc sentymentalnie zrobilo. Jedno co mnie pociesza, to ze wroce tam na pewno!

jp
jp - 2007-12-30 10:11
cool, wole takie klimaty niz bieganie po singapurze i robienie kazdem u budynkowi fotek z kazdego mozliwego winkla :/ ... hmmm musze sie w tajemnicy przyznac, ze mi sie to wlasnie przydazylo, tylko tssss ;)

pedro'za
pedro'za - 2007-12-30 15:28
hejka Jamir !
mam chyba nową zajawkę - przeglądanie twoich stron ! jak juz wejde to biegam jak wsciekly !
zazdroszcze ci chłopie ! gdybym miał twoje lata to ... prawdopodobnie podróżowałbym z Tobą ! poki co jednak siedze na d.pie i koncze booka !
przeszkadza mi w tym tylko net i dostep do www, m.in. Twoich - strasznie odrywa od pracy a tu na tapecie "start z wody" :-(

spóźnione ale ... wesołego kapria i smacznej choinki (nie narzekaj - mógłbyś sobie złowić :-) ) !

oraz hepi niu jer tu tałzent ejt !

Bonarowie
Bonarowie - 2007-12-31 00:03
Podziwiamy Cię i życzymy Ci w Nowym Roku kontynuacji wyczynów, wspaniałych wrażeń i ciekawych doświadczeń, które z pewnością jeszcze bardziej Ciebie wzbogacą!
Powodzenia!
Dzięki za wspaniałe fotorelacje i opisy. Trzymaj tak dalej :)

dargur
dargur - 2007-12-31 14:24
Szczęśliwego Nowego Roku w kraju "do góry nogami"

nina
nina - 2007-12-31 16:56
siema Kubuś!!!Szczesliwego nowego roku i w sumie to nie wiem co ci zyczyc bo jesli chodzi o spelnienie marzen to chyba wlansie realizujesz;] Duzo energii do odkrywania nowych zakatkow swiata i sily do dalszych wypraw:)pozdrawiam

całek
całek - 2008-01-01 21:26
:) a jak tam u Kangurów ... ? :) i ciekawe jak twój czy właściwie wasz sylwester :) ... mój na skitourach , było super!

pawman
pawman - 2008-01-02 18:06
Hejop
Szczeskliwych wojazy i bezpiecznego powrotu do domku :)
mam nadziej ze doszly w ten czy inny sposob zyczenia ode mnie ;-]]]

pozdrawiam :))

caŁek
caŁek - 2008-01-03 12:52
Hola, hola już prawie tydzień po kangurowie biegacie a żadnej informacji nie ma, co jest! nikt nie uwierzy że w australii macie problem z internetem :). Pisać mi tu szybko co i jak tam u was słychać. Pozdrawiam